چک لیست سئوی Monster باید برای سال ۲۰۲۴ داشته باشید
اگر میپرسید بودجه بازاریابی دیجیتال خود را برای سال جاری کجا باید قرار دهید، به چک لیست SEO هیولایی MUST-have خود برای سال ۲۰۲۴ نگاه نکنید. تشخیص آن چندان سخت نیست. در سال ۲۰۲۰، ترافیک جستجوی ارگانیک به ۵۳٪ افزایش یافت. با توجه به اینکه تنها ۱۵ درصد از ترافیک از جستجوی پولی (BrightEdge)
اگر میپرسید بودجه بازاریابی دیجیتال خود را برای سال جاری کجا باید قرار دهید، به چک لیست SEO هیولایی MUST-have خود برای سال ۲۰۲۴ نگاه نکنید. تشخیص آن چندان سخت نیست. در سال ۲۰۲۰، ترافیک جستجوی ارگانیک به ۵۳٪ افزایش یافت. با توجه به اینکه تنها ۱۵ درصد از ترافیک از جستجوی پولی (BrightEdge) حاصل می شود، این رقم بسیار بزرگی است. اما اگر آن را به درستی انجام ندهید، تلاشهای سئوی شما ارزش زیادی ندارد. در نظر بگیرید که جایگاه شماره ۱ در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) بیش از یک چهارم کلیک ها را به خود اختصاص می دهد، در حالی که موقعیت شماره ۱۰ تقریباً ۲.۵٪ (ژورنال موتور جستجو) را به خود اختصاص می دهد.
هیچ شکی وجود ندارد که SEO شاید اولویت دیجیتالی باشد، پس چگونه کار می کنید؟ خوب، همه می خواهند بهتر عمل کنند. برای اینکه تلاشهای شما در سئو به ثمر بنشیند، ما این چک لیست منحصر به فرد سئو را از موارد «باید انجام دهید» برای سال ۲۰۲۴ ایجاد کردهایم.
برای بررسی فهرست سئو در سال ۲۰۲۴ باید به چند حوزه توجه کرد، بنابراین ما موارد را به این دسته ها تقسیم کرده ایم:
- عناصر فنی
- عناصر محتوای روی صفحه
- کلید واژه ها
- گزارش تحلیل و ادغام
- رسانه های اجتماعی
- ورود ماهانه وب سایت
عناصر فنی برای چک لیست SEO شما برای سال ۲۰۲۴
عناصر فنی زیادی در وب سایت شما وجود دارد که بر نتایج موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. آنها به طور کلی به چند دسته تقسیم می شوند: آنهایی که بر نمایه سازی تأثیر می گذارند و آنهایی که بر تجربه کاربر تأثیر می گذارند. رفع برخی از موقعیت های فنی آسان تر از بقیه است. برخی از سیستم های CMS مانند وردپرس بسیاری از مشکلات را بدون اینکه شما بدانید برطرف می کنند. افزونه هایی مانند Yoast به جلوگیری از سایر مشکلات فنی کمک می کند. برخی از موارد را می توان در قسمت جلویی حل کرد و برخی دیگر نیاز به وضوح پشتیبان دارند. خوشبختانه، ابزارهای رایگان و پولی زیادی وجود دارند که میتوانند درمانهای نسبتاً بدون دردسری برای اکثر مشکلات ارائه دهند.
- یک ساختار URL سازگار با سئو ایجاد کنید: ساختارهای URL که ساده، توصیفی و غنی از کلمات کلیدی هستند به خزندهها و کاربران کمک میکنند تا به سرعت بفهمند صفحه درباره چیست. URL های زیادی که به محتوای یکسان یا مشابه در سایت شما اشاره می کنند ممکن است منجر به نمایه سازی ناقص شود.
- حذف پارامترهای نامربوط در URL: به دنبال راه هایی برای حذف تعداد زیادی از اعداد، حروف و کاراکترهای نماد باشید که خواندن یا درک URL ها را سخت می کند.
- نقشه سایت XML خود را ارسال و بهینه کنید: مطمئن شوید که نقشه سایت XML را به Google ارسال کرده اید. این همه URL های سایت و ساختار کلی سایت شما را برای نمایه سازی فراهم می کند. اینجا بیشتر بیاموزید
- فایل robot.txt را بهینه کنید: فایل robot.txt شما به ربات های موتورهای جستجو می گوید که چگونه وب سایت شما را بخزند و ایندکس کنند. صفحات را اولویت بندی می کند، به علاوه می گوید که خزنده های وب چه صفحات یا فایل هایی را می توانند یا نمی توانند از سایت شما درخواست کنند.
- استفاده از نشانه گذاری ساخت یافته (شما): کد داده های ساختاریافته به موتورهای جستجو کمک می کند تا نتایج آموزنده تر و مبتنی بر زمینه را به کاربران ارائه دهند. برای مثال، طرحواره میتواند به جای ارائه مقاله، اطلاعات مفیدی مانند نویسنده و تاریخ را برای کاربران ارسال کند.
- خطاهای شکسته ۴xx را پیدا کرده و رفع کنید: همه ما کد خطای ترسناک “پیوند مرده” ۴۰۱ را می شناسیم. سایر خطاهای ۴xx نشاندهنده «پاسخهای خطای مشتری» اضافی است که بر سئو تأثیر منفی میگذارد. با استفاده از کنسول جستجوی Google، ابزارهای رایگان مانند Xenu یا ابزارهای پولی مانند HootSuite، خطاها و رفع خطاهای ۴xx را پیدا کنید.
- یافتن و رفع خطاهای ۳xx: این “کدهای خطای تغییر مسیر” نشان می دهد که مشتری اطلاعاتی را درخواست کرده است که دیگر در آدرس ارائه شده نیست. رفع نیاز به به روز رسانی URL مورد نظر یا حذف کامل پیوند دارد.
- سایر خطاهای وضعیت HTTP را پیدا کرده و رفع کنید: سایر خطاهای وضعیت HTTP را در ۱۰۰s (پاسخ های اطلاعاتی) و ۵۰۰s (خطاهای سرور) برطرف کنید. وضعیت در ۲۰۰s نشان دهنده یک پاسخ موفق است. در اینجا یک برگه تقلب خوب برای کسب اطلاعات بیشتر است.
- انتقال از پروتکل HTTP به HTTPS: اگر وب سایت شما از پروتکل HTTP استفاده می کند، آن را به پروتکل HTTPS منتقل کنید. HTTPS که از فرآیند رمزگذاری برتر استفاده می کند، یک عامل رتبه بندی گوگل است.
- حذف وب سایت های تکراری: ممکن است ناخودآگاه چندین نسخه زنده از سایت خود داشته باشید. نمونهها عبارتند از نسخههای تکراری در «www.yoursite.com» و «yoursite.com» یا نسخههای تکراری با استفاده از HTTP:// و HTTPS://. توسعهدهنده شما میتواند این مشکل را با یک «برچسب متعارف» که نسخه ترجیحی را تعریف میکند، برطرف کند.
- پیوندهایی به یا از صفحات یتیم ارائه دهید: اگر صفحات سایت شما حداقل به یک صفحه دیگر یا از آن پیوند ندارند، Google آن را به عنوان “صفحات یتیم در نقشه سایت” علامت گذاری می کند. این صفحات ایندکس نشده اند و توسط خزنده ها قابل جستجو نیستند. ابزارهای خودکار «خزیدن» مانند Screaming Frog و Deep Crawl این صفحات را برای شما پیدا می کنند.
- تجربه صفحه خود را به روز کنید: گوگل می خواهد وب سایت شما کاربر محور باشد که با مجموعه ای از نمادها اندازه گیری می کند. این موارد شامل موارد حیاتی وب اصلی Google، سازگاری با تلفن همراه، مرور ایمن، امنیت HTTPS، و دستورالعملهای بینابینی مزاحم است.
- بهبود سرعت: سرعت بارگذاری یک عامل رتبه بندی بسیار مهم است. ابزار رایگان PageSpeed Insights گوگل، عیبیابی و پیشنهاداتی را برای بارگیری سریعتر ارائه میدهد. مظنونان کلیدی برای زمان بارگذاری کند شامل سرویس میزبانی شما، اندازه تصویر بزرگ، کد CSS استفاده نشده و تبلیغات بسیار زیاد است.
عناصر محتوای روی صفحه
گوگل به طور مداوم الگوریتم جستجوی خود را به روز می کند تا مرتبط ترین و با کیفیت ترین محتوا را برای کاربران فراهم کند. در نتیجه، سئو کمتر در مورد کلمات کلیدی خاص و بیشتر به تجربه کاربر تبدیل شده است. مخفف رایجی که برای توصیف آنچه گوگل به دنبال آن است، E-A-T است که مخفف Expertise-Authority-Trustworthiness است. نتیجه این است که محتوای باکیفیت که تجربه کاربری خوبی را ارائه میکند برای سئو بهترین است. حوزه های زیر امتیاز E-A-T شما را در گوگل بهبود می بخشد و باید در فهرست چک لیست Monster SEO شما برای سال ۲۰۲۴ گنجانده شود.
۱. محتوای قدیمی را حذف کنید: پست های قدیمی، که ممکن است اطلاعات نادرستی ارائه دهند، می توانند اعتبار و ترافیک شما را کاهش دهند. همچنین، داشتن صفحات بیش از حد در یک موضوع (با استفاده از کلمات کلیدی مشابه یا مشابه) می تواند منجر به “آدم خواری کلمات کلیدی” شود. این بدان معنی است که شما برای رتبه بندی در جستجوی گوگل با خود رقابت می کنید و معمولاً هر دو صفحه رتبه پایین تری دارند.
۲. کلمات کلیدی را بیشتر شبیه گفتار کنید: بهروزرسانی اصلی دسامبر Google از هوش مصنوعی برای درک بهتر هدف و معنای جستجوگر استفاده میکند. به عنوان مثال، گوگل اکنون به مترادف ها نگاه می کند. همچنین، به جای تمرکز بر روی یک کلمه “اصلی” در جستجو، کلماتی را که زمینه را ارائه می کنند (مانند “به” و “برای”) در نظر می گیرد. این نشان می دهد که کلمات کلیدی طولانی ممکن است عملکرد بهتری داشته باشند.
۳. نمایش درست همه دستگاه ها: ممکن است افراد در گوشی هوشمند، دسکتاپ یا لپ تاپ خود به محتوای شما نگاه کنند. اطمینان حاصل کنید که طراحی وب سایت شما در هر نوع دستگاه به درستی نمایش داده می شود. این ابزار رایگان گوگل به شما امکان می دهد نحوه نمایش یک صفحه در تلفن همراه را بررسی کنید.
۴. طراحی را بر اساس اولویت دستگاه تنظیم کنید: اکنون جستجوهای تلفن همراه بیش از نیمی از جستجوها را تشکیل می دهند. مطالعات نشان می دهد که کاربران صفحات را در دستگاه های تلفن همراه در مقایسه با رایانه های رومیزی متفاوت اسکن می کنند. برای تعامل بهتر، طراحان ممکن است بخواهند طرح بندی صفحه (مانند قرار دادن CTA) را بر اساس دستگاه هایی که بیشترین محبوبیت را در بین بازدیدکنندگان خود دارند، تنظیم کنند. در اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید.
۵. برای جستجوی صوتی آماده شوید: جستجوی صوتی به طور فزاینده ای رایج است. در نتیجه، جستجوهای بیشتر و بیشتر به جای عبارات کوتاه یا گروه بندی کلمات، جملات و سوالات کامل هستند. این باعث شده است که کلمات کلیدی دم بلند اهمیت فزاینده ای پیدا کنند. اثر دوم در جستجوی محلی است (یک رستوران نزدیک من کجاست؟). به عنوان مثال، به جای استفاده از «رستوران ایتالیایی بوستون»، عبارت «رستوران ایتالیایی در بوستون کجاست» را به عنوان عبارت کلیدی خود امتحان کنید.
۶. اطلاعات تکه ای: مردم تمایل دارند به جای خواندن مستقیم، اطلاعات را اسکن کنند تا به اصل محتوا برسند و اطلاعات خاص مورد نیاز خود را بیابند. خرد کردن اطلاعات بسیار مهم است. از پاراگراف های کوتاه چند جمله، سرفصل های فرعی هر چند پاراگراف، نقاط گلوله، گرافیک و سایر تکنیک ها برای شکستن بلوک های متن استفاده کنید.
۷. بهبود عناوین SEO: برچسبهای عنوان (معروف به عنوان جستجو) عناوین آبی قابل کلیک روی SERP ها هستند. اگر عنوان شما خیلی طولانی باشد، گوگل کوتاه میکند، که میتواند تعداد کلیکها را کاهش دهد. در اینجا چند نکته وجود دارد:
- از سیستم مدیریت محتوای خود (مانند وردپرس) یا افزونه ای مانند Yoast استفاده کنید، به جای اینکه به گوگل برای ایجاد عنوان خود اعتماد کنید، عنوان خود را ایجاد کنید.
- عناوین صفحات تکراری (یا تقریباً یکسان) برای سئو مضر هستند. اطمینان حاصل کنید که عنوان سئوی هر صفحه منحصر به فرد است.
- از کلمات کلیدی در عنوان صفحه یا مقاله خود استفاده کنید.
۹. بهبود توضیحات متا: توضیحات متا، که به آنها قطعه نیز می گویند، پاراگراف های کوتاه زیر عنوان SEO هستند. آنها باید به وضوح محتوای صفحه شما را خلاصه کنند. قطعهها را کمتر از ۱۶۰ کاراکتر نگه دارید تا از بریدن جلوگیری کنید. در صورت امکان، به جای تکیه بر نسخه Google (اغلب فقط قسمت اول پاراگراف اول) قطعه خود را ارائه دهید. همچنین، کلمات جستجو را در ابتدای توضیحات متا خود قرار دهید.
۱۰. فقط از یک تگ H1 در هر صفحه استفاده کنید: تگ های H1 به عنوان صفحه ای که کاربران می بینند (نه عنوان SEO) اشاره دارد. بیش از یک مورد، درک گوگل از صفحه و نمایه سازی را دچار اشتباه می کند.
۱۱. سرفصل های H2 متقابل: سرفصل های H2 باید حداقل هر چند پاراگراف برای جداسازی بلوک های بزرگ متن استفاده شوند. آنها باید در یک ترتیب منطقی برای اسکن باشند و محتویات زیر هر فرعی باید مستقیماً به عنوان فرعی مربوط باشد.
۱۲. بهینه سازی تصاویر و فایل های ویدئویی: فایل هایی که بیش از حد بزرگ هستند زمان بارگذاری را کاهش می دهند. فرمتهای JPEG، GIF و PNG هر کدام مشخصات خاص خود را برای عملکرد، اندازه فایل، کیفیت تصویر دارند. مگر اینکه دلیلی برای استفاده از یک فایل بزرگ وجود داشته باشد، از یک فرمت فایل کوچک استفاده کنید و از ابزارهایی برای فشرده سازی تصاویر مانند Optimizilla و TinyPNG استفاده کنید. در اینجا می توانید یک نمای کلی از هر فرمت دریافت کنید.
۱۳. از تگ های جایگزین تصویر استفاده کنید: تگ های جایگزین تصویر را ارائه دهید، که تصویر شما را توصیف می کند و می تواند شامل کلمات کلیدی باشد. این تگها به گوگل کمک میکنند تصویر شما را ببیند و همچنین تجربه کاربری را برای افراد دارای ناتوانیهای بینایی بهبود بخشد.
۱۴. بهبود خوانایی محتوا: این یک موضوع گوشتی است، بنابراین در اینجا چند نکته وجود دارد:
- از کلمات، جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید.
- از بلوک های بزرگ متن بدون وقفه اجتناب کنید.
- از فضای سفید و تصاویر به خوبی استفاده کنید.
- به جریان و ساختار صفحه توجه کنید.
- با دقت تصحیح کنید تا از اشتباهات بی دقتی جلوگیری کنید.
- از فونت هایی استفاده کنید که به راحتی خوانده شوند و به اندازه کافی بزرگ باشند.
- با عناصری مانند فونت ها و رنگ ها دیوانه نشوید.
- برای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی به سوالات رایج در محتوای خود پاسخ دهید
۱. بهبود صفحاتی که محتوای نازکی دارند:
گوگل محتوای نازک را به عنوان صفحاتی تعریف میکند که «ارزش کمی برای کاربران ندارند. به گفته موتور جستجو، این نوع محتوا شامل محتوای تکراری، محتوای خراشیده شده، محتوای تولید شده خودکار، صفحات وابسته ارزشمند یا صفحات درگاه است. علاوه بر این نوع مطالب نازک، سعی کنید هر صفحه حداقل ۳۰۰ کلمه داشته باشد.
استراتژی کلمات کلیدی به عنوان بخشی از چک لیست SEO شما برای سال ۲۰۲۴
- انجام تحقیقات سئو: این موضوع به خودی خود یک موضوع بزرگ است. تحقیق کلمات کلیدی می تواند پرس و جوهایی را برای هدف، محبوبیت این پرس و جوها، دشواری رتبه بندی آنها و موارد دیگر را کشف کند. ابزارهای زیادی می توانند به این تحقیق کمک کنند، از جمله ابزارهای رایگان. اینها عبارتند از برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل، تولیدکننده کلمات کلیدی ahref و ابزار کلمات کلیدی Wordstream. شما همچنین می توانید رقابت با SpyFu را بررسی کنید.
- اهداف کلیدواژه سئو را تعیین کنید: این نتیجه طبیعی تحقیقات کلمات کلیدی شما است. اهداف شما بر اساس پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما (USP)، مزایای آنچه ارائه می دهید، نحوه حل مشکلات مشتریان، قصد مخاطبان و عبارات جستجوی احتمالی، عبارات جستجوی رقبای شما و سایر عوامل خواهد بود.
- ایجاد نقشه کلمات کلیدی: این یک راه عالی برای شروع تعیین اهداف کلیدواژه است. هر دو کلمه کلیدی “ستون” خود را شناسایی کنید. اینها شرایط با ارزش و بسیار رقابتی شما هستند. همچنین کلیدواژههای فرعی خود را انتخاب کنید که رتبهبندی آنها آسانتر باشد، اغلب کلمات کلیدی دم بلند. این کلمات را در صفحات سایت خود ترسیم کنید و هر شکافی را شناسایی کنید. این چارچوب ساختار سایت شما را منعکس میکند، محتوا را بهینه میکند و به شما کمک میکند تا تشخیص دهید کدام موضوعات محبوبتر هستند.
- بهینه سازی مکان کلمات کلیدی: مطمئن شوید که از کلمات کلیدی (و مترادف ها) خود در مکان های مناسب استفاده می کنید، از جمله:
- عنوان صفحات
- صفحات فرود
- برچسب های عنوان
- تگ های هدر H1، H2 و H3
بهبود جستجوی صوتی:
آمار فعلی نشان می دهد که ۴۱ درصد از بزرگسالان حداقل یک بار در روز از جستجوی صوتی استفاده می کنند. مطالعات نشان می دهد که در سال ۲۰۲۰، بیش از نیمی از کاربران گوشی های هوشمند با فناوری صوتی در دستگاه های خود درگیر خواهند شد. نگاه کنید که کاربران چگونه سوال می پرسند. از کلمات کلیدی استفاده کنید که شبیه سوالاتی هستند که کاربران با استفاده از زبان طبیعی می پرسند، مانند “چگونه سئو وب سایت خود را بهبود بخشم؟”
گزارش تجزیه و تحلیل و یکپارچه سازی
شما تمام مراحل مورد نیاز برای تقویت سئوی خود را برای سال ۲۰۲۰ انجام داده اید، اما چگونه می دانید که آیا کار سخت شما نتیجه داده است؟ چگونه می دانید که باید به کاری که انجام می دهید ادامه دهید یا آن را تغییر دهید؟ بدون ابزار تجزیه و تحلیل نمی توانید به این سوالات پاسخ دهید. خوشبختانه تعداد زیادی برای انتخاب وجود دارد، از جمله موارد رایگان بسیاری برای افزودن به چک لیست SEO خود برای سال ۲۰۲۴.
- کنسول جستجوی Google خود را راه اندازی کنید: این ابزار رایگان از Google به ردیابی عملکرد شما در جستجوهای Google کمک می کند. طیف وسیعی از معیارها، از جمله تعداد کلیکها و نمایشها را به شما نشان میدهد، که کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را به ارمغان میآورند، نرخ پرش، صفحات در هر جلسه، خطاهای وبسایت برای رفع آنها و موارد دیگر.
- Google Analytics 4 را بیاموزید و از آن استفاده کنید: اتصال Google Analytics 4 با Google Search Console داده های SEO بیشتری را از Google ارائه می دهد. شما در مورد مخاطبان، جذب، رفتارها، تبدیل ها و موارد دیگر خواهید آموخت. با ارتقاء به Universal Analytics در سال ۲۰۲۳، قوانین حفظ حریم خصوصی نحوه ارائه دادهها توسط Google را تغییر داده است، بنابراین ممکن است برای دریافت تصویر بهتر از چیزها به ابزارهای دیگری نیز نیاز داشته باشید.
- درباره رقبای خود بیاموزید: درک استراتژی ها و نتایج رقبا می تواند به شما کمک کند تا در بازی خود آنها را شکست دهید. میتوانید ابزارهای رایگان یا نسخههای رایگان ابزارهای پولی از جمله Google Trends، BuzzSumo و SpyFu را دریافت کنید. اطلاعاتی مانند محل ذکر رقبای شما در وب، منبع ترافیک رقبا و جمعیت شناسی مخاطبان را بیاموزید.
رسانه های اجتماعی بخش مهمی از چک لیست SEO شما برای سال ۲۰۲۴ است
- به روز رسانی کانال های رسانه های اجتماعی: مطمئن شوید که کانال های رسانه های اجتماعی شما به روز هستند و کیفیت و محتوای اصلاً رپورتاژ آگهی چیست؟ خود را بررسی کنید.
- برنامه ای داشته باشید و به طور منظم پست کنید: با داشتن برنامه ای (به پایین مراجعه کنید) در مورد مکان، تعداد دفعات و موضوعات مرتبط (که ممکن است بر اساس فصل یا رویدادهای خاص تغییر کند) راحت تر می توانید به طور منظم پست کنید.
- محتوای رسانه های اجتماعی خود را مدیریت کنید: ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما در برنامه ریزی، مدیریت و خودکار کردن پست رسانه های اجتماعی کمک می کند. ابزارهای پولی محبوب عبارتند از Hootsuite و Buffer. همچنین میتوانید صفحات گسترده رایگان، مانند الگوی تقویم محتوای رسانههای اجتماعی HubSpot و تقویم اجتماعی Sprout را دانلود کنید.
- کانالهای رسانههای اجتماعی خود را تجزیه و تحلیل کنید: مطمئن شوید که ابزار مناسبی برای درک اینکه کدام تاکتیکها و استراتژیها کار میکنند و کدامها نیستند، دارید. این به شما کمک می کند زمان و بودجه خود را عاقلانه صرف کنید. ابزارهای محبوب عبارتند از Google Analytics، Hootsuite Analytics و Keyhole. همچنین می توانید از ابزارهای ارائه شده توسط خود پلتفرم مانند Facebook Insights و LinkedIn Analytics استفاده کنید.
- فهرست کسب و کار من در Google را هوشمندانه مدیریت کنید: کسبوکارها معمولاً توجه زیادی به نمایههای «Google برای کسبوکار من» (GMB) خود ندارند، اما جستجوهای محلی همیشه شرکتهایی را نشان میدهند که معیارهای جستجو را در GMB برآورده میکنند، قبل از هر آگهی یا نتایج ارگانیک.
بررسی ماهانه سئوی وب سایت شما
چک کردن ماهانه به شما کمک میکند نتایج را پیگیری کرده و استراتژیهای خود را اصلاح کنید. علاوه بر این، آنها کیفیت وب سایت شما را در طول زمان کاهش نمی دهند. لازم نیست هر ماه هر یک از مناطق بالا را مرور کنید، اما رعایت موارد کلیدی زیر شما را به عنوان بخشی از چک لیست سئو برای سال ۲۰۲۴ در بهترین حالت نگه می دارد:
- افزونهها و نرمافزار وردپرس خود را بهروزرسانی کنید: CMS و برنامههای وبسایت شما بهطور منظم توسط توسعهدهندگان آنها برای عملکرد و شاید مهمتر، برای رفع شکافهای امنیتی بهروزرسانی میشوند. بررسی کنید که از آخرین نسخه استفاده می کنید.
- تجزیه و تحلیل های خود را مرور کنید: آیا تجزیه و تحلیل های شما آنچه را که باید بدانید به شما می گوید؟ بررسی کنید که اهداف دیجیتالی و معیارهایی که استفاده میکنید مطابقت داشته باشند.
- به ترافیک بر اساس مکان نگاه کنید: اگر یک کسب و کار محلی دارید، مطمئن شوید که ترافیک را از منطقه مناسب جذب می کنید. کسبوکارهای ملی یا بینالمللی میتوانند اندازهگیری کنند که آیا ترافیک و مکان مشتریان پرداختکننده همتراز است یا خیر.
- ترافیک صفحه فرود خود را تجزیه و تحلیل کنید: متوجه شوید که آیا ترافیکی که دریافت می کنید در مهم ترین صفحات شما مانند محصولاتی که می خواهید برجسته کنید قرار می گیرد یا خیر. همچنین، محبوب ترین پست های وبلاگ را شناسایی کنید تا بفهمید کدام موضوعات طنین انداز هستند.
- جهشهای ترافیک را شناسایی کنید: ببینید در روزهایی که در ترافیک افزایش مییابد چه پستی ارسال کردهاید. این نشان می دهد که چگونه می توانید ترافیک را افزایش دهید.
- ترافیک ارجاع خود را بررسی کنید: مشخص کنید کدام وب سایت ها ترافیک را به وب سایت شما ارسال می کنند تا بتوانید روی ایجاد روابط تجاری مثبت کار کنید و فرصت های جدیدی را برای تعامل بهتر با مخاطبان خود کشف کنید.
- کیفیت و فراوانی محتوای جدید را ارزیابی کنید: اگر نمی توانید یک بررسی کامل انجام دهید، محتوای جدید را برای ثبات و کیفیت بررسی کنید.
- بهروزرسانی فراخوانها برای اقدام: هر گونه CTA را که قدیمی هستند حذف کنید و ببینید آیا هیچ کدام از آنها گم شده یا باید منتقل شوند.
- به روز رسانی رویدادها: مطمئن شوید که همه رویدادهای آینده تبلیغ می شوند و رویدادهای قدیمی حذف می شوند.
- لینک های شکسته را بررسی کنید: لینک های شکسته کاملاً بد هستند. این جستجوگر لینک شکسته رایگان را امتحان کنید.
- ارتقای محلی را بهروزرسانی کنید: Google my Business، Yelp و سایر سایتهایی را که کسبوکار شما را در معرض دید مخاطبان محلیتان قرار میدهند، بهروزرسانی کنید (یا ثبتنام کنید).
به روز رسانی سئوی وب سایت شما
راههای زیادی وجود دارد که میتوانید سئوی خود را در سال ۲۰۲۴ تقویت کنید، که برخی از آنها پیچیدهتر از سایرین و برخی زمانبرتر از دیگران هستند. آنچه مسلم است این است که هرچه موارد بیشتری را در این لیست بررسی کنید، موقعیت بهتری برای دریافت ترافیک و تبدیل ارگانیک بیشتری خواهید داشت.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 12 در انتظار بررسی : 12 انتشار یافته : ۰